lördag 5 december 2009

En lördag man inte drömmer om!

Hejhej,
vaknade runt tio idag, skönt att sova så länge när man kliver upp halv sju varje vardag.. gick ner och åt frukost med mamma och pappa, sen la jag mig och kollade på tv en stund, efter ett tag åkte mamma och pappa till hudik, så då gick jag upp och började städa.. efter ett tag ringer telefonen, det är Kristian som ringer och frågar efter mamma och pappa så jag säger att dom är i stan, så då frågar han efter mormors nummer, han får det och sen lägger jag på.. precis då så knackar det på dörren, jag springer ner och frågar vem det är, men jag får inget svar så jag öppnar dörren, där står en spanjor.. han börjar prata spanska och då säger jag att jag inte kan hans språk(på engelska asså), så då börjar han helt plötsligt prata engelska med mig.. han fråga om mamma och pappa är hemma, då svarar jag nej. då börjar han fråga om han får komma in och äta, jag smäller igen dörren och låser, sen springer upp på toan och gömmer mig, ringer mamma så fort jag kan och berättar vad som har hänt, jag va livärdd! mamma ringer till mormor som sedan kommer hit, sätter oss vid köksbordet medans morfar åker med bilen och letar efter han. Efter ett tag kommer även mamma o pappa hem, mamma berättar att hon har ringt till polisen och så.. sen visar det sig att Spanjoren hade varit hos Kristian oxå, men han ville inte säga det till mig så att jag skulle bli rädd. anyway, Efter ett tag kommer polisen och pratar med oss, sen så åker dom mot ström, tydligen så satt spanjoren på pizzerian och käkade, så dom hade försökt prata med han, men då kunde han helt plötsligt bara prata spanska.. uscha, det var verkligen inte vad jag hade förväntat mig idag menmen, fortfarande lite skakig, men jag ska nog inte gå till ström idag utan bara sitta hemma och ta det lungt!

Inga kommentarer: